فیلم و سینما

جدیدترین خبرها ، معرفی فیلم ها ، نقد فیلم ، معرفی سریال های آمریکایی و ...

فیلم و سینما

جدیدترین خبرها ، معرفی فیلم ها ، نقد فیلم ، معرفی سریال های آمریکایی و ...

"شوالیه تاریکی" رکورد فروش نیمه‌شب را شکست

  "شوالیه تاریکی" رکورد فروش نیمه‌شب را شکست

فیلم جدید مجموعه ماجرایی "بتمن" به کارگردانی کریستوفر نولان با 5/18 میلیون دلار فروش در 3040 سینما رکورد بیشترین فروش نیمه‌شب را شکست که تا پیش از این در اختیار "جنگ‌های ستاره‌ای: اپیزود سوم ـ انتقام سیت" بود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسوشیتدپرس اعلام کرد "شوالیه تاریکی" از یک دقیقه بامداد روز جمعه در 4366 سینما در بازار آمریکای شمالی به نمایش درآمد و آمار ارائه شده درباره فروش نیمه شب این فیلم تنها شامل 3040 سینما است و در عین حال فروش سانس‌های 3 و 6 صبح در آن منظور نشده است.


تا پیش از این رکورد بیشترین فروش نیمه شب را "جنگ‌های ستاره‌ای: اپیزود سوم ـ انتقام سیت" جرج لوکاس داشت که سال 2005 در 3663 سینما حدود 9/16 میلیون دلار فروخت و در نهایت فروش روز اول آن به 50 میلیون دلار رسید. در حال حاضر رکورد بیشترین فروش در یک روز با 8/59 میلیون دلار در اختیار "اسپایدرمن 3" است.

 

با توجه به شروع توفانی فیلم جدید بتمن انتظار می‌رود این فیلم تا پایان روز یکشنبه در بازار آمریکای شمالی به فروش بیش از 100 میلیون دلار دست پیدا کند. تا اینجای کار تنها 10 فیلم دیگر در هفته اول اکران بیش از 100 میلیون دلار فروش داشته‌اند که دو فیلم "اسپایدرمن 3" با 151 میلیون دلار و "دزدان دریایی کارائیب: سینه مرد مرده" با 6/135 میلیون دلار پیشتاز هستند.

پروژه 180 میلیون دلاری "شوالیه تاریکی" دنباله‌ای بر "بتمن آغاز می‌کند" است که سال 2005 با بیش از 372 میلیون دلار فروش در سطح جهانی دومین فیلم موفق این مجموعه شد و هشت سال پس از "بتمن و رابین" راه را برای بازگشت افسانه قصه‌های مصور باز کرد.

این بار نیز کریستوفر نولان روی صندلی کارگردانی نشسته و کریستین بیل نقش مبارز نقابدار را تکرار کرده است. هیث لجر بازیگر فقید استرالیایی نیز در آخرین حضور سینمایی کامل خود به نقش جوکر، دشمن اصلی بتمن ظاهر شده است. پیش از این نقش جوکر را جک نیکلسن در 1989 در "بتمن" تیم برتن خلق کرده بود.

لجر ژانویه امسال در سن 30 سالگی از دنیا رفت. حضور لجر به نقش جوکر بسیار مورد توجه منتقدان قرار گرفته و اگر اعضاء آکادمی علوم و هنرهای سینمایی نقش‌آفرینی وی را در "شوالیه تاریکی" مستحق نامزدی و دریافت اسکار بدانند، او دومین بازیگری خواهد بود که بعد از مرگ موفق به دریافت این جایزه شده است. پیش از این پیتر فینچ سال 1976 برای بازی در "شبکه" سیدنی لومت پس از مرگ اسکار برده بود.

در فیلم جدید، بتمن با کمک ستوان جیم گوردون (گری اولدمن) و دادستان هاروی دنت (آرون اکهارت) می‌کوشد یک سارق بانک معروف به جوکر را دستگیر کند که مردی روانی است و در همین حال باید با دیگر دشمنان خود روبرو شود.

"بی خوابی" و "پرستیژ" از دیگر فیلم‌های نولان 38 ساله است. اولین فیلم مجموعه "بتمن" سال 1989 به کارگردانی تیم برتن با بازی مایکل کیتن روانه سینماها و پرفروشترین فیلم سال شد. این فیلم سه دنباله همراه داشت: "بتمن بازمی‌گردد" 1992، "همیشه بتمن" 1995 و "بتمن و رابین" 1997 که دو فیلم آخر را جوئل شوماخر ساخت و ول کیلمر و جرج کلونی جانشین کیتن شدند.

نظرات 1 + ارسال نظر
امیر 1387/04/29 ساعت 04:56 ب.ظ http://cinematic.blogsky.com

چه باحال

تو پست می زنی من نظر میدم ! هی هی هی هی هی و ....

من عاشق اینم جمله ی جوکر شدم I Like That

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد