فیلم و سینما

جدیدترین خبرها ، معرفی فیلم ها ، نقد فیلم ، معرفی سریال های آمریکایی و ...

فیلم و سینما

جدیدترین خبرها ، معرفی فیلم ها ، نقد فیلم ، معرفی سریال های آمریکایی و ...

نقد فیلم اتفاق : The Happening

 
نقد فیلم  اتفاق : The Happening
 



( اتفاقی که از ذهن شیامالان بیرون آمد ! )


" ام نایت شیامالان " کسی هست که همه از آن به عنوان یک فرد خلاق و باهوش نام می برند . " شیامالان " ( که اصلا هندی هست ) با فیلمهای فوق العاده ای نظیر " حس ششم " با بازی بروس ویلیس بیننده را وادار به فکر کردن کرد و در ادامه در فیلم " نشانه ها " با بازی مل گیبسون تصویری متفاوت از فضایی ها نشان داد و دلایل عجیب ولی جالب از آنها ارائه داد در فیلم " دهکده " فضای بسیار مرموز از یک دهکده ارائه داد که در آن مردم اجازه بیرون رفتن از ده را نداشتند و اگر هم می رفتند می مردند ! و " بانویی در آب " که فیلم فانتزی موفقی نبود



اما تمام نکات بارز در این فیلمها وجود داستانهای غیر قابل پیش بینی و دید متفاوت شیامالان نسبت به اتفاقاتی بود که در اطرافش می افتادند . البته فیلم آخر او به نام " بانویی در آب " گرچه یک اثر قوی و محکم نبود اما با این حال جسارت همیشگی که در فیلمهای شیامالان به چشم می خورد در این فیلم نیز وجود داشت و حالا بعد از دو سال وی امسال با فیلم " اتفاق " بار دیگر به سینمای تخیلی و عحیب و غریب خودش بازگشته است .

 
 


اما " اتفاق " آن فیلمی نیست که شخصا از شیاملان انتظار داشتم ! در واقع با دانستن خلاصه داستان که یک هیجان خاصی را در بیننده منتقل می کند انتظار داشتم که شیامالان بتواند یک فیلم منطقی و البته فلسفی که همیشه در فیلمهایش هویدا هست را نشان دهد اما گویا وی فعلا قصد ندارد به دوران طلایی خود بازگردد ! .



موضوع فیلم " اتفاق " یک موضوع آخر الزمانی هست که در سال گذشته نیز فیلمی با همین موضوع به نام " من یک افسانه هستم " نیز ساخته شد که یک اکشن موفق بود اما " اتفاق " یک فیلم اکشن نیست بلکه یک درام علمی تخیلی هست که سعی دارد تصویری متفاوت از اتفاقات ارائه دهد اما صحبتهای بین الیوت و همراهانش درباره این وقایع در بعضی زمانها بسیار آزاردهنده هستند و به کلی بیننده را ناامید می کند بهر حال یک جوری باید با این مشکل عجیب و غریب مواجه شد اما مشخص نیست الیوت در این فیلم که یک معلم هست به یک باره به دکتر تبدیل می شود و صحبتهای علمی ارائه می دهد ! و برخلاف انتظارم پایان بندی فیلم چندان تکان دهنده یا خاص نیست و مطمئنا اگر ندانید که کارگردان این فیلم شیامالان هست همان نیم ساعت می توانید پایان فیلم را حدس بزنید .



مارک والبرگ نیز نتوانسته به خوبی در نقش الیوت جا بیفتد , همسر وی که چندین سال از خودش کوچکتر هست و دائم پرخاش می کند یکی دیگر از دلایلی که روی اعصاب بیننده سوهان می کشد ! و ترکیب افرادی که با این دو نفر هستند نیز چندان جالب نیست .



" اتفاق " شاید به این دلیل که کارگردانش " ام نایت شیامالان " هست از آن انتظار زیادی می رفت وگرنه این فیلم نیز مانند بسیاری از فیلمهای هالیوودی هست . تقریبا می توان گفت این فیلم یک چیزی شبیه " من یک افسانه هستم " ( البته نه زیاد ! ) هست اما ضعیفتر از آن فیلم ! .
نظرات 1 + ارسال نظر
behrozz3666 1387/04/29 ساعت 11:32 ب.ظ

سلام امیر جان وبلاگت عالیه
همیشه به روز باش
کار فرومت به کجا کشید؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد