فیلم و سینما

جدیدترین خبرها ، معرفی فیلم ها ، نقد فیلم ، معرفی سریال های آمریکایی و ...

فیلم و سینما

جدیدترین خبرها ، معرفی فیلم ها ، نقد فیلم ، معرفی سریال های آمریکایی و ...

جانی دپ Johnny Depp

خوب یکی از آخرین گفتگوهای جانی دپ رو می ذارم که زحمت ترجمش رو فرید عباسی دوست خوبم کشیده 

 

خدائیش خیلی باحاله ، من خودم بعد از دی کاپریو جانی دپ رو از همه بیشتر دوست دارم

 

 

سوپر استار محبوب سینما، جانی دپ، در ابتدای امسال فیلم موفق دزدان دریای کارائیب 3 را بر پرده داشت و در اواخر سال نیز فیلم سوئینی تاد اثر موزیکال تیم برتون، با بازی او در نقش اصلی اکران شد. دپ در این فیلم، برای اولین بار در طول دوران بازیگری اش آواز خواند و اجرای او چنان موفق بود که منتقدین از اجرایش بسیار تمجید کردند. "سوئینی تاد" که اقتباسی است از تئاتری در برادوی، ششمین همکاری جانی دپ و تیم برتون و اولین فیلم موزیکال آنها محسوب می شود. با خون و خونریزی که جانی دپ در سرسراهای لندن راه انداخته است این روزها زمزمه هایی مبنی بر احتمال نامزدی اسکار هم برای وی به گوش می رسد. جانی دپ مقیم فرانسه است و با همسرش ونسا پارادیس که بازیگر- خواننده فرانسوی است و دو فرزندشان لیلی رز 7 ساله و جک 5 ساله زندگی بدون حاشیه ای را سپری می کنند.
مصاحبه زیر برگرفته شده از سایت رولینگ استون است.

 

سوال:کلا خانواده شما اهل موسیقی بودند؟
جانی دپ:نه، پدر و مادرم خیلی به موسیقی علاقه نداشتند ولی عمویم که واعظ کلیسا بود گیتار زدن را بلد بود و یکشنبه ها در کلیسا اجرای موسیقی می کرد. تماشا کردن عمویم با گروه کوچکش که برای مردم موسیقی می نواختند نخستین گرایشات مرا به موسیقی در وجودم ایجاد کرد.
سوال:اولین کاستی را که خریدید مربوط چه کسی بود؟
جانی دپ:دقیقا نمی دانم چه کاستی را برای اولین بار خریدم ولی تا جایی که یادم میاید اولین کاستی را که کاملا و بدون توقف گوش دادم، آهنگ هایی از دین مارتین بود و کاست های بعدی هم از بوت راندولف و پیتر اوستینو بودند. از برادرم که 10 سال از من بزرگتر بود همیشه نوارهایی را می گرفتم و گوش میدادم و برادرم که کمی به خودش مغرور شده بود به عنوان یک حرفه ای آهنگهایی از فیلم "آخرین تانگو در پاریس" را به من داد.
سوال:از اینکه او فیلم را که در رده بندی (x) داشت به تو نشان نداد تعجب نکردی؟
جانی دپ:من خیلی کوچک بودم و از این کارها سر در نمی آورم و فقط عکس مارلون براندو و ماریا اشنایدر را روی جلد آلبوم یادم می آید، هرچند که کاملا متوجه نشدم چه بود.
سوال:چطور گوش دادن به موسیقی به ساختن موسیقی تبدیل شد؟
جانی دپ:وقتی 12 ساله بودم به مادرم گفتم که یک گیتار الکترونیکی را که قیمتش 25 دلار بود برایم بخرد. گیتار خیلی قشنگی بود ولی امکان خریدنش نبود و همین من را به فکر دزدیدنش انداخت. کار زشتی بود. من یواشکی به داخل مغازه رفتم و به هر جوری بود آن را برداشتم و یواشکی از آنجا فرار کردم. به طور وحشتناکی آن را دوست داشتم و همین باعث شد که این کار را بکنم. از این هم می ترسیدم که مبادا پدر و مادرم از این ماجرا با خبر شوند پس آن را در اتاقم قایم کردم و هیچ وقت بیرون نیاوردم، بعد به فکرم رسید که چطور با آن آهنگ بزنم و روزهای متمادی موسیقی را با استفاده از گوشهایم یاد گرفتم.
سوال:اولین اهنگی را که اجرا کردی چه بود؟
جانی دپ:همه بچه های محل بیشتر آهنگ (smoke on the water) را می نواختند ولی اولین آهنگی که خودم توانستم آن را اجرا کنم آهنگ (stairway to heaven) بود.
سوال:اولین گروه موسیقی ات چه بود؟
جانی دپ:وقتی 13 ساله شدم با چند تا از هم محله ای هایم گرو کوچکی را راه انداختیم. یکی خواننده بود و یکی دیگر نوازنده و..... هر چند خیلی متزلزل بود ولی تجربه بزرگی بود. ما تو حیاط های مردم هنگام مهمانی هایشان موسیقی می زدیم و از بیتل ها گرفته تا لد زیپلین و بسیاری آهنگهای دیگر را اجرا کردیم.
سوال:به نظر میاد که خیلی مشتاق موسیقی بودید؟
جانی دپ:آدم 13 سال داشته باشه و راک اند رول را اجرا کند آنهم با صدای زیاد و نامنظم. ولی وقتی کسی به شما اجازه می دهد که شما در حیاتش این کارها را بکنید واقعا جای تقدیر دارد و ما آزادی بسیاری در این کار داشتیم و آینده ام را آنجا پیدا کردم.
سوال:ما شنیدیم که هنگام تهیه فیلم سر اینکه از صدای شما استفاده بشود یا نه تردید داشته اند زیرا تصنیف هایی بسیار دشوار بودند . می توانید برای ما توضیح بدهید؟
جانی دپ:من تقریبا بیشتر از همه نگران بودم البته به غیر از تیم برتون. تیم برتون واقعا به من اعتماد داشت و من خیلی خوشحال بودم که اجازه این کار را به من داد چون هرگز پیش از آن در زندگی ام نخوانده بودم و اولین بارم بود و مجبور بودم که راهم را در این کار پیدا کنم و برای من خیلی مهم بود . مدتها در یک استودیو که مال دوستم بود به تمرین پرداختم و میخواستم که مطمئن شوم از عهده این کار برای بر می آیم و بالاخره موفق شدیم که این کار را بکنیم .

نظرات 2 + ارسال نظر
سامان 1387/04/25 ساعت 09:55 ب.ظ

سلام امیر...منم سامان...
کارت عالیه...اونو فرستادی به میلم؟؟؟نیست

پارس فیلم 1387/04/26 ساعت 07:56 ق.ظ http://parsfilm.blogsky.com

سلام
خوب هستی؟ از اینکه به وبلاگ من سر زدی خوشحالم . اگر تمایل داشته باشی می تونیم تبادل لینک کنیم .
منتظر پاسخت هستم .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد