فیلم و سینما

جدیدترین خبرها ، معرفی فیلم ها ، نقد فیلم ، معرفی سریال های آمریکایی و ...

فیلم و سینما

جدیدترین خبرها ، معرفی فیلم ها ، نقد فیلم ، معرفی سریال های آمریکایی و ...

National Treasure Book of Secrets – 2007

خودم همین امروز فیلم گنیجنه ملی ۲ : کتاب اسرار رو دیدم و نقدی که پیتر هرت لاب برای این فیلم نوشته رو براتون گذاشتم و امیدوارم لذت ببرین

 

 

فیلم National Treasure: Book of Secrets با ژانر اکشن و با شرکت «نیکولاس کیج»، «جاستین بارتا»،‌‌ «جون دیت»، «هلن میرن» و «اد هریس»، توسط جون ترتلتاب کارگردانی شده است.


هنگام نمایش فیلم National Treasure: Book of Secrets  تماشای این فیلم باید برای امنیت کشورمان دعا کنیم تا اعضای القاعده این فیلم را نبینند. اگر فیلم را خوب دیده باشید، به این باور می رسید که ربودن رئیس جمهوری از مهمانی شام با آن همه محافظ دوروبرش از ورود بدون مجوز به دفتر وی آسانتر است. این فیلم اکشن و مهیج آمریکایی از مضمون تاریخی برخوردار است. این فیلم چندان رئالیست نیست اما در سکانسهای متعدد آن، احتمالاً وجود واقعیت چندان هم برای شما اهمیت ندارد.

 

شاید بتوان مهمتر از همه چیز، این را بدانیم که فیلم به نوعی بازتابی است خوشایند از فیلمهای خانوادگی دهه 80 که در آنها، فقط شخصیت های منفی اسلحه را در اختیار داشتند و یا قهرمان داستان چندین مدرک دکترا دارد و اینکه یک پدربزرگ 80 ساله مانند نوه 10 ساله اش از تماشای چنین فیلمی لذت می برد.
    از مشکلات بزرگ فیلم، نبود سکانس های اکشن مهیج و طولانی بودن زمان آن است؛ دو موضوعی که به خوبی مکمل یکدیگر نیستند. چنانچه فرض کنیم که حداقل 2 صحنه اکشن در قیاس با فیلم Brave Heart نداشته باشد، حتی 1 دقیقه بیشتر از یک ساعت و 45 دقیقه نیز برای این فیلم بسیار زیاد است. در مرکز داستان فیلم، نیکولاس کیج قرار دارد، ولی برای قبول نقش های اکشن درجه 2 همیشه مورد انتقاد قرار گرفته است اما تاکنون به روی خود نیاورده و...
    او در فیلم National Treasure در نقش محافظ میراث ملی تحت عنوان بنیامین فرانکلین گیتس بازی می کند. وی اشیاء عتیقه را می رباید و آنها را در اختیار واسطه ها و قاچاقچیان می گذارد که پیشینه تاریخی این میراث برای آنها اهمیتی ندارد. اگرچه فیلم درباره رویدادهای تاریخی آمریکاست اما این بسیار عالی است که مخاطبین فیلم حین تماشای آن نیازی به واقع بینی احساس نمی کنند.
داستان فیلم درباره جستجو برای یافتن شهر طلایی گمشده ای است که با کشف آن نام یکی از اجداد «گیتس» که در مرگ «آبراهام لینکلن» دست داشته است، فاش می گردد.
منطقه پنجاه و یکم یا Area 51، مجسمه آزادی که یک گنجینه بزرگ است، خود یک سرنخ به حساب می آید و از سوی دیگر کلیه مطبوعات معتبر نیز در این خصوص می توانند توسط دولت دستکاری شوند.
    با تماشای این فیلم، بیشتر که فکر کنید به مضحک بودن آن پی می برید.
    «ترور کندی!» رایلی، نوچه زبل «گیتس» باهیجان تمام ادا می کند، درست در زمانی که در حال ورق زدن کتاب ریاست جمهوری می باشند که واجد تمام جوابهای مناسب برای سؤالات و تئوری های بزرگ و توطئه گرایانه در تمام طول تاریخ آمریکاست.
    «هیس، سکوت!» گیتس در جستجوی اطلاعاتی است که بتواند جد او را تبرئه کند، سپس می گوید:‌ «وقتی باقی نمانده».
    چنانچه بازیگران معروفی در این فیلم ایفای نقش نمی کردند، این فیلم نمی توانست حرفه ای عمل کرده و صدرنشین چارت سینمای جهان بشود. البته به نظر می رسد که «هریس» دائماً آرزو می کند ای کاش در فیلمی دیگر بازی می کرد. این از بازی او پیداست. نقش آفرینی «میرن» مقبول است؛ مادر بداخلاق «گیتس» که 32 سال است با پدرش صحبت نکرده چراکه از طبقه اشراف است. متأسفانه باید گفت که مجموعه ای از برندگان جایزه اسکار که در جستجوی گنجینه ها و میراث های ملی هستند نیز قادرند در فیلمی 124 دقیقه ای و کسل کننده حضور داشته و با استقبال مردم مواجه شوند!!!!
    با وجود مهارت خاص «جون ترتلتاب» در ساخت فیلمهای خانوادگی، اما نمی تواند از صحنه تعقیب یک خودرو برای نجات زندگی حرفه ای خود فیلمبرداری کند شما هم می تواند در پارکینگ خانه خود چند دوربین برای 2 ساعت کار بگذارید و بیشتر از ساخت چنین فیلمی لذت ببرید. به هر جهت این فیلم فقط سرگرم کننده است.
منتقد: پیتر هرت لاب

نظرات 1 + ارسال نظر
persia 1387/04/26 ساعت 11:50 ق.ظ http://persia.zet.ir/

همین امروز لینک خود را در لینک باکس پرشیا ثبت کنید.

لینک باکسی متفاوت که نظیر آن را ندیده اید ...

گروه پرشیا پس از کسب اعتباری مناسب در زمینه تولید محصولات اینترنتی اقدام به ساخت لینک باکس کرده است.

برخی محصولات ما :

ارائه هفتگی ضمیمه کلیک روزنامه جام جم (فعلا هر هفته 300 دانلود)

بسته جامع آموزش فوتوشاپ ( هفته اول 650 دانلود)

ایبوک آموزش رجیستری ( 200 دانلود در دو روز)

...

فرصت استثنایی : از این پس لینک باکس ما در تمامی بسته های بالا قرار خواهد گرفت. یعنی شما با قرار دادن لینک خود در آن علا.ه بر نمایش لینک خود در صدها سایت اینترنتی آن را به همه افرادی که از محصولات ما استفاده می کنند ( هفته ای 1000 نفر) نشان خواهید داد. فقط کافی است لینک باکس را در سایت خود نمایش دهید(فقط همین)
امکانات جدید نیز به مرور به لینک باکس اضافه خواهد شد ...
http://justpersian.net/linkbox/14849

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد